יום רביעי, 10 באוקטובר 2012

כלי קטן, פוסט קטן (קורטקס - איסוף תגובות שיתופי)

לטובת סיעור מוחות בהשתלמות מובילי פדגוגיה דיגיטלית, חיפשתי כלי שיאפשר איסוף מידע מהיר ממשתתפים רבים,
ויחד עם זאת לא יחייב הרשמה אולם יאפשר שיתופיות ואפילו רכיבים חברתיים (דוגמת לייק). וכמובן, שיתמוך בעברית.
לאחר נסיונות עם כלים מוכרים (wallwisher, linoit וגם פשוט טבלה בגוגל דוקס) גיליתי את "קורטקס" - כלי קטן ויעיל שמאפשר איסוף תגובות מהקהל, עריכה משותפת והצבעה דינמית על ההצעות.

ביקשתי מהמשתתפים להעלות ציפיות ובקשות לגבי נושא מסויים, ובמקביל להתייחס לציפיות שהעלו שאר המשתתפים באמצעות הצבעה בממשק (+ או -). עם סיום החלק הדיגיטלי הצגנו את התוצאות על גבי המקרן, ודנו בתוצאות בהתאם לדירוג שקיבלו.

לאחר שהשתמשנו בכלי לצרכינו ערכנו דיון פדגוגי-טכנולוגי קצר.
הדברים העיקריים שעלו כיתרונות הם המיידיות והזמינות של הכלי, פשטות השימוש בו, הממשק הברור, האפשרות לתת לתלמידים שחוששים לדבר מול קהל להביע את דעתם, האפשרות של מספר תלמידים להתייחס לנושא במקביל (ולא בזה אחר זה, כמו שקורה בדיון כיתתי), התמיכה בסלולר וכמובן - האפשרות לעריכה משותפת ול"הצבעה" על דברי האחר.
חסרונות עיקריים שנדונו הם סוגיית האנונימיות (המהווה בעיני יתרון וחסרון כאחד), היעדר התמיכה במדיה עשירה, עיצוב ממשק פשטני מדי ולא מזמין, ועוד.

כלי קטן ויעיל, ונראה היה לי ששווה לספר עליו מעט.

5 תגובות:

  1. תודה רבה לא הכרתי את הכלי, אנסה אותו בהקשר מסויים בו אני עובד עם תלמידים ביסודי. שאלה קטנה איך הגעת אליו? אני אבדוק אם יש לו api
    ניסיתי בעבר כמה מודרטורים יש אחד לא רע של גוגל

    השבמחק
    תשובות
    1. הגעתי אליו דרך חיפוש בכל מיני מאגרי כלים שילוב של brainstorming ו-anonymous.
      גם אני אוהב את המודרטור של גוגל, אבל הוא מחייב יוזר גוגל, וזה חסרון.

      מחק
  2. עבדתי עם תלמידים שלי - היה נהדר. כשהם הבינו את היכולת שלהם לשלוט על מה שכתבו על הלוח מהמחשב, אז זה קצת נסחף למקומות לא הכי "לימודיים", אך עדיין היה מהנה ומגוון.

    השבמחק
  3. שלום אביב,
    אני סטודנטית שנה ב' במכללת לוינסקי. אני משתתפת בקורס שפה בהקשרים דיגיטליים והבלוג שהעלית מדהים בעיניי!! אני צריכה להעביר שיעור בשבוע הבא בנושא תקשוב והוראה והייתי מעוניינת להשתמש בCORTEX ובויקי או להעלות אתר. לא הבנתי איך אפשר להשתמש בCORTEX בכיתה.. האם תוכל לעזור?
    בנוסף, האם תוכל לבוא לשיעור אצלנו במכללה?
    תודה וסופ"ש מקסים, קרן

    השבמחק
    תשובות
    1. שלום קרן.
      אשמח לשוחח ולסייע לך עם שני הדברים.
      תוכלי לכתוב לי במייל, ונתאם: atzemach AT gmail.com

      מחק