פוסט קצר המתאר השתלמות מעניינת שהובלתי במהלך השנה הקודמת:
אילו היו מזמינים אתכם לארוחת טעימות משולבת בסדנת בישול אקזוטי, פעם בשבוע למשך שנה שלמה – הייתם באים?
25 מורים אמיצים מנתניה החליטו שהם לא מפחדים (ו”לא סופרים קלוריות”), והשתתפו איתנו (MindCET) בקורס ייחודי שהתקיים השנה בתחום התקשוב בחינוך, בשיתוף עם עיריית נתניה. מדי שבוע התכנסנו ללמידה ולסדנה מעשית בת שעתיים וחצי, אשר לוותה בלמידה עצמית מקוונת בהיקף של שעתיים נוספות מדי שבוע.
תשאלו – מה ההבדל בין הקורס הזה לבין השלמויות תקשוב אחרות שמתקיימות במחוזותינו?
ובכן, ראשית – ההיקף: הקורס היה בהיקף של 120 שעות – רובן פנים אל פנים, חלקן בלמידה מרחוק ומיעוטן בלמידה סינכרונית, וכן שני ימים מרוכזים בחופשות. ההיקף הרחב אפשר כר פעולה רחב ללמידה, להתנסות ולריפלקציה.
שנית – תכני הלמידה העשירים: בקורס נחשפו המשתלמים לתכנים מגוונים מאוד, החל מיסודות התקשוב החינוכי ועד לכלים העדכניים ביותר. הדגש במהלך הקורס היה כל העת סביב שימוש בטכנולוגיה בחינוך כדי לשנות דרכי הוראה ולמידה, ולאו דווקא כדי לשמש מגבר לדרכים קיימות. מומלץ מאוד לעיין בתוכנית הקורס במלואה.
ולבסוף – שילבנו בלמידה פרק נפרד שעסק ב”יצירת אדוות” ובהחדרת השינוי לביה”ס, מתוך תפיסה שבדרך זו ניתן לקדם שינוי בדרך של למידת עמיתים בתוך בתי הספר מהם הגיעו המשתתפים ואליהם הם שבים. בסיום הקורס, המשתתפים פיתחו יחידות לימוד מלאות, אשר משלבות למידה כיתתית פעילה ועמה שימושים מרתקים בכלים דיגיטליים מקוונים – לעידוד דרכים חדשות להוראה וללמידה ולהעשרת המעשה הכיתתי.
אחרי 120 שעות של בחישות בסירים וירטואליים וטעימות מסביבות מקוונת, יצאו כולם שבעים – ובעיקר עם טעם של עוד.
אילו היו מזמינים אתכם לארוחת טעימות משולבת בסדנת בישול אקזוטי, פעם בשבוע למשך שנה שלמה – הייתם באים?
25 מורים אמיצים מנתניה החליטו שהם לא מפחדים (ו”לא סופרים קלוריות”), והשתתפו איתנו (MindCET) בקורס ייחודי שהתקיים השנה בתחום התקשוב בחינוך, בשיתוף עם עיריית נתניה. מדי שבוע התכנסנו ללמידה ולסדנה מעשית בת שעתיים וחצי, אשר לוותה בלמידה עצמית מקוונת בהיקף של שעתיים נוספות מדי שבוע.
המשתתפים – מורים בחינוך העל-יסודי בנתניה, הגיעו מתחומי הוראה שונים ועם רקע שונה ומגוון בתקשוב
(בתמונה, בהרכב חסר)
תשאלו – מה ההבדל בין הקורס הזה לבין השלמויות תקשוב אחרות שמתקיימות במחוזותינו?
ובכן, ראשית – ההיקף: הקורס היה בהיקף של 120 שעות – רובן פנים אל פנים, חלקן בלמידה מרחוק ומיעוטן בלמידה סינכרונית, וכן שני ימים מרוכזים בחופשות. ההיקף הרחב אפשר כר פעולה רחב ללמידה, להתנסות ולריפלקציה.
שנית – תכני הלמידה העשירים: בקורס נחשפו המשתלמים לתכנים מגוונים מאוד, החל מיסודות התקשוב החינוכי ועד לכלים העדכניים ביותר. הדגש במהלך הקורס היה כל העת סביב שימוש בטכנולוגיה בחינוך כדי לשנות דרכי הוראה ולמידה, ולאו דווקא כדי לשמש מגבר לדרכים קיימות. מומלץ מאוד לעיין בתוכנית הקורס במלואה.
ולבסוף – שילבנו בלמידה פרק נפרד שעסק ב”יצירת אדוות” ובהחדרת השינוי לביה”ס, מתוך תפיסה שבדרך זו ניתן לקדם שינוי בדרך של למידת עמיתים בתוך בתי הספר מהם הגיעו המשתתפים ואליהם הם שבים. בסיום הקורס, המשתתפים פיתחו יחידות לימוד מלאות, אשר משלבות למידה כיתתית פעילה ועמה שימושים מרתקים בכלים דיגיטליים מקוונים – לעידוד דרכים חדשות להוראה וללמידה ולהעשרת המעשה הכיתתי.
אחרי 120 שעות של בחישות בסירים וירטואליים וטעימות מסביבות מקוונת, יצאו כולם שבעים – ובעיקר עם טעם של עוד.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה