תלמידיי מסיימים בימים אלו את מטלת הביצוע שלהם באזרחות.
השנה בחרתי להתנסות עם כיתת אומ"ץ בעבודה על "תלקיט עיתונות", שהתבססה, רובה ככולה, על עיתונות דיגיטלית.
העבודה התנהלה על גבי בלוגיה, כסוג של פורטפוליו דיגיטלי שליווה את העבודה.
עם התקרב מועד ההגשה, חשתי חוסר נוחות עם הגשה בפורמט ה"ישן", של דפים מודפסים וכרוכים.
מעבר לחוסר הטעם הכללי שאני מוצא בהגשה כזו (פרט להיבט הפסיכולוגי של "מסירת" עבודה, שהוא זניח לטעמי), העבודה הספציפית הזו, המבוססת אך ורק על ניתוח מקורות אינטרנטיים, צריכה לדעתי להיות מוגשת בדרך שמתאימה למדיום הנחקר. באותה הזדמנות, אפשר גם להגן קצת על הסביבה ואפילו ללמוד מיומנות טכנולוגית חשובה - עיצוב אתרים.
כדי לקצר:
יצרתי עבור התלמידים "שלד" של אתר על תשתית google להגשת העבודה.
האתר בנוי לפי כל שלבי העבודה, והתלמידים מעתיקים אליו את חלקי העבודה הגמורים:
https://sites.google.com/a/seligsberg.org/talkit-itonut/
כל העבודה הזו נעשית עם כיתה של ילדים "חלשים". זה חשוב במיוחד, מכיוון שלרוב כיתות כאלו לא ניצבות בפני אתגרים מהסוג הזה.
מסקנות סופיות יהיו לאחר סיום העבודה, אבל מסקנות ביניים: מדיום דיגיטלי מתאים לתלמידים בכל הרמות; עבודת הכנה ותשתית נוחה לעריכה הן תנאי להתקדמות מהירה; תלמידים מפרשים השקעה בהיבט הטכנולוגי כהשקעה בהם ובחינוך.
השנה בחרתי להתנסות עם כיתת אומ"ץ בעבודה על "תלקיט עיתונות", שהתבססה, רובה ככולה, על עיתונות דיגיטלית.
העבודה התנהלה על גבי בלוגיה, כסוג של פורטפוליו דיגיטלי שליווה את העבודה.
עם התקרב מועד ההגשה, חשתי חוסר נוחות עם הגשה בפורמט ה"ישן", של דפים מודפסים וכרוכים.
מעבר לחוסר הטעם הכללי שאני מוצא בהגשה כזו (פרט להיבט הפסיכולוגי של "מסירת" עבודה, שהוא זניח לטעמי), העבודה הספציפית הזו, המבוססת אך ורק על ניתוח מקורות אינטרנטיים, צריכה לדעתי להיות מוגשת בדרך שמתאימה למדיום הנחקר. באותה הזדמנות, אפשר גם להגן קצת על הסביבה ואפילו ללמוד מיומנות טכנולוגית חשובה - עיצוב אתרים.
כדי לקצר:
יצרתי עבור התלמידים "שלד" של אתר על תשתית google להגשת העבודה.
האתר בנוי לפי כל שלבי העבודה, והתלמידים מעתיקים אליו את חלקי העבודה הגמורים:
https://sites.google.com/a/seligsberg.org/talkit-itonut/
כל העבודה הזו נעשית עם כיתה של ילדים "חלשים". זה חשוב במיוחד, מכיוון שלרוב כיתות כאלו לא ניצבות בפני אתגרים מהסוג הזה.
מסקנות סופיות יהיו לאחר סיום העבודה, אבל מסקנות ביניים: מדיום דיגיטלי מתאים לתלמידים בכל הרמות; עבודת הכנה ותשתית נוחה לעריכה הן תנאי להתקדמות מהירה; תלמידים מפרשים השקעה בהיבט הטכנולוגי כהשקעה בהם ובחינוך.
אביב שלום ,
השבמחקאין מורים כמוך בישראל !!
בהערכה,
עמי סלנט
מידען ראשי של מכון מופ"ת
אביב,
השבמחקתבורך על היוזמה הזאת ואין לי ספק שזה הכיוון אליו צריכים להצעיד את הילדים והמורים בכל המקצועות.יישר כוח על הניסיון
אביב שלום, אשמח מאוד לראות עבודה של תלקיט עיתונות לדוגמא כי לא מצאתי דוגמא באתר תמיד אזרחות
השבמחק