יום חמישי, 14 ביוני 2012

שיעורים סינכרוניים ב- anymeeting

במהלך שנת הלימודים הנוכחית קיימתי עם תלמידי מספר שיעורים סינכרוניים במערכת anymeeting.
מדובר היה הן בשיעורי תרגול והן בשיעורי הקניה, אשר עסקו בחומר לימודי באזרחות, וגם במיומנויות טכנולוגיות, כמו חיפוש ברשת.

זמן רב התלבטתי בין כלים שונים המאפשרים לקיים שיעורים סינכרוניים, ולאחר התנסויות שונות בחרתי ב- anymeeting.

היתרונות המרכזיים של הכלי הם פשטות תפעול ושימוש, חינמיות, והיעדר צורך בהתקנות מיוחדות. אחת הסיבות הנוספות בעטיה בחרתי להשתמש בכלי זה היא שתלמידים המעוניינים ליצור מפגשים במערכת עם חברי קבוצה או כיתה - יכולים לפעול בה גם כמנהלי שיעור, ובכך לשכפל את המודל הסינכרוני.
החסרון הוא שבגרסה החינמית קיים סרגל פרסומות טקסטואליות קבוע של גוגל במסך המשתמש, אולם הדבר אינו מפריע להתנהלות השיעור, ואינו שונה בהרבה מרוב האתרים בהם התלמידים עושים שימוש.

כמי שעבר והעביר שיעורים בעבר במערכות אחרות (eteacher, lync וכו') וקיבל תגובות מגוונות מאוד ממורים משתלמים, הסתקרנתי לדעת כיצד יגיבו התלמידים לשיעורים מקוונים במערכת סינכרונית.
התגובות היו נלהבות מאוד, גם בשל החדשנות וגם בשל הנוחות, אולם בעיקר הפתיע אותי השימוש באופציית הצ'אט כ- backchannel (ערוץ אחורי), אותו התלמידים אימצו מייד, ועשו בו שימוש למטרתו. יתרה מזאת, הצ'אט הקבוצתי איפשר לתלמידים שבדרך כלל לא מתבטאים בשיעור - להעלות שאלות והצעות במהלך השיעור.

השיעורים שקיימתי במערכת הוקלטו (אופציה מובנית במערכת) ולתלמידים נשלח קישור להקלטה. שמחתי מאוד שאחד התלמידים שאל אותי שאלה במייל, אולם לאחר מספר דקות כתב לי "הסתדרתי, הקשבתי שוב להקלטה ומצאתי את מה שרציתי". מחמם לב :)